Privatlivspolitik

1. Introduktion

Vi tager dit privatliv alvorligt og er forpligtet til at beskytte de personoplysninger, du deler med os. Denne privatlivspolitik forklarer, hvordan vi indsamler, bruger og beskytter dine oplysninger, når du besøger vores website eller anvender vores tjenester.

Ved at bruge vores website eller indsende dine oplysninger gennem formularer eller andre digitale kanaler accepterer du de vilkår, der er fastsat i denne politik.

2. Anvendelsesområde

Denne politik gælder for alle personoplysninger, der indsamles via vores website, applikationer og andre digitale kommunikationskanaler. Den forklarer, hvilke typer data vi indsamler, hvordan vi anvender og beskytter dem, samt hvilke rettigheder du har i henhold til gældende databeskyttelseslovgivning.

Vi kan opdatere denne politik løbende for at afspejle ændringer i praksis eller lovkrav. Vi anbefaler, at du gennemgår den regelmæssigt.

3. Definitioner

  • Personoplysninger – enhver information, der direkte eller indirekte kan identificere dig, f.eks. navn eller kontaktoplysninger.
  • Website – det aktuelle website, du besøger, inkl. underdomæner eller tilknyttede tjenester.
  • Tjenester – alt informativt, visuelt, interaktivt eller funktionelt indhold eller funktioner på websitet.
  • Virksomhed – operatøren af websitet.
  • Konto – en brugerprofil på websitet, der giver adgang til tjenesterne.
  • Bruger – enhver fysisk person, der tilgår websitet eller dets tjenester.

4. Dine rettigheder

I henhold til GDPR og gældende databeskyttelseslovgivning har du ret til at:

  • Få adgang til de personoplysninger, vi opbevarer om dig, og modtage en kopi.
  • Anmode om rettelse eller opdatering af urigtige eller ufuldstændige oplysninger.
  • Anmode om sletning af personoplysninger, medmindre lovgivningen kræver fortsat opbevaring.
  • Begrænse eller gøre indsigelse mod visse typer databehandling baseret på legitime interesser.
  • Modtage en kopi af dine oplysninger i et bærbart format (dataportabilitet).
  • Tilbagekalde samtykke til databehandling til enhver tid.
  • Indgive en klage til Datatilsynet, hvis du mener, at dine rettigheder er blevet krænket.

For at udøve disse rettigheder kan du kontakte os via de oplysninger, der findes på websitet. Vi besvarer anmodninger inden for de lovpligtige tidsrammer.

5. Principper vi følger

Vi behandler dine oplysninger i overensstemmelse med følgende principper:

  • Gennemsigtighed og lovlighed – vi behandler kun data på et lovligt grundlag og er åbne om formålene.
  • Formålsbegrænsning – data indsamles til klart definerede, legitime formål.
  • Dataminimering – vi indsamler kun nødvendige oplysninger.
  • Korrekthed – vi bestræber os på at holde oplysninger præcise og opdaterede.
  • Opbevaringsbegrænsning – data slettes eller anonymiseres, når de ikke længere er nødvendige.
  • Sikkerhed – vi beskytter data mod uautoriseret adgang, misbrug eller tab.

6. Retsgrundlag for behandling

Vi behandler personoplysninger baseret på:

  • Kontraktlige forpligtelser (levering af tjenester).
  • Juridiske krav.
  • Legitime interesser (f.eks. forbedring af tjenester, sikkerhed).
  • Dit samtykke (f.eks. markedsføring), som du til enhver tid kan trække tilbage.

7. Oversigt over indsamlede oplysninger

  • Kontooplysninger (profil, login).
  • Betalingsoplysninger (inkl. e-mail brugt ved transaktioner, håndteres af tredjeparts betalingsudbydere).
  • IP-adresser (til sikkerhed og lokationsspecifikke funktioner).
  • Brugsdata (sidebesøg, interaktioner).
  • E-mailadresse (til kommunikation og markedsføring, hvis du har givet samtykke).

8. Datasikkerhed og opbevaring

  • Vi anvender tekniske og organisatoriske foranstaltninger (kryptering, adgangskontrol, kontrakter med databehandlere).
  • Brugere skal beskytte deres loginoplysninger og anvende stærke adgangskoder.
  • Opbevaringsperiode: personoplysninger opbevares typisk i op til tre år efter inaktivitet, medmindre lovgivningen kræver længere.

9. Deling af oplysninger

Vi kan dele data med:

  • Tjenesteudbydere (kontraktligt forpligtede til kun at bruge data til aftalte formål).
  • Myndigheder (hvis krævet ved lov).
  • Partnere/tilknyttede selskaber (under fortroligheds- og sikkerhedsstandarder).
  • Ved samtykke eller nødsituationer.

10. Internationale overførsler

Hvis data overføres uden for EØS, sikrer vi passende garantier, f.eks.:

  • EU-Kommissionens tilstrækkelighedsafgørelser.
  • Standardkontraktklausuler.
  • Dit informerede samtykke.

11. Ikke-personhenførbare oplysninger

Vi kan indsamle og dele aggregerede eller pseudonymiserede data (statistikker, browseroplysninger), som ikke identificerer enkeltpersoner.

12. Cookies

Vi anvender cookies i overensstemmelse med cookiebekendtgørelsen til at:

  • Sikre grundlæggende funktioner (sessionshåndtering).
  • Forbedre brugeroplevelsen og personalisere indhold.
  • Analysere trafik og brugeradfærd.

Hvis cookies indeholder personoplysninger, behandles de i overensstemmelse med denne politik.

13. Eksterne links

Vores website kan indeholde links til tredjepartswebsites. Vi er ikke ansvarlige for deres håndtering af personoplysninger og anbefaler, at du gennemgår deres politikker.

14. Kontakt

Hvis du har spørgsmål til denne privatlivspolitik eller ønsker at udøve dine rettigheder, kan du kontakte os via de oplysninger, der findes på websitet.